Arrangement for bloggere?

NB: Dette innlegget er oppdatert etter mer informasjon jeg fikk tak i etter å ha skrevet innlegget.

Å bonde med andre bloggere har vært noe av det hyggeligste jeg har gjort det siste året. Jeg har blitt kjent med Esquil, Minneapolise, Kristin Storrusten, Emelie og Delirum, i tillegg til at jeg har hatt gleden av å være sosial med Tine i Taiwan, Drusilla, Vampus, Iversen og Bare Thomas. Kort sagt- blogging er en utmerket måte å bli kjent med bra mennesker på, og min erfaring er at bloggere gjerne har mye å snakke om når vi først møtes.

Nå har noen tatt initiativ til å lage en bloggercamp; et arrangemet for bloggere og blogglesere. Arrangøren er en forhåndsvis ny blogger som er ganske ukjent for meg, henholdsvis MillionEuroMan. Han har satt tidspunktet til 23-24 oktober, booket Thon Hotel i Oslo og lokker med Blondinbella som foredragsholder. I tillegg skal den prestisjetunge Gullbloggen deles ut lørdag kveld. For dere som lurer, har arrangørene rappet Dagbladets tittel på prisen de delte ut til norges beste blogger i 2005. Kåringen har ingentid med Dagbladet å gjøre denne gangen, så langt jeg vet.

På en måte synes jeg dette er et utmerket tiltak: Jeg vil gjerne gå på konferanse, treffe andre bloggere, lære nye ting og diskutere blogging og bloggstrategi. Samtidig er det en del ting ved dette arrangementet som gjør meg skeptisk.

Her er en liste over de viktigste bekymringene mine:

  1. Arrangøren er en blogger jeg knapt har hørt om før nå. Ikke at det er noe galt i at nye folk tar initiativ, men jeg lurer på om han kjenner bloggnorge godt nok til å lage et program som er intressant for det store, brokete blogglandskapet. I tillegg er jeg usikker på hvor mange påmeldte man får på et arrangement man lager reklame for på en blogg jeg aldri har besøkt før i går, og jeg leser MANGE blogger.
  2. Programmet til nå er Blondinbella og muligheten til å snakke med firmaer som er intressert i å lage reklameavtaler med deg og bloggen din. Fint for dem som er i den nisjen, men jeg og alle litteraturblogger, politiske blogger, fotoblogger, dagbok og kulturblogger er ikke inkludert i dette programmet.
  3. Kåring av årets Gullblogg er sikkert fint og flott, men jeg er usikker på hvordan utføringen av dette er planlagt? Jeg er fornøyd med Hjorthens gjennomføring av Tordenbloggen, og lurer på om man planlegger avstemning eller jurybasert kåring? Isåfall: Hvem er juryen og hva er kriteriene? Godt språk? Mange treff? Evne til å lage et godt bloggsamfunn omkring seg?
  4. Det er dyrt. Deltageravgiften er satt til 1800 kr for en helg. Det ekskluderer mange unge bloggere fra å delta, og kutter drastisk antall studentbloggere som har råd. Kunne man ikke leid storsalen på Litteraturhuset, hatt enkel servering og tatt en bitteliten billett i døra istedenfor å leie hotell?
  5. Jeg er skeptisk til Bjørn Kenneth Muggerud, aka MillionEuroMan som arrangør basert på annen bloggvirksomhet han har på nettet. Han står blant annet bak pornosiden Naboens datter, og jeg føler ikke at en for meg ukjent blogger som ellers bruker tiden sin på å blogge «Red Light Center» og nakne nittenåringer er typen jeg gjerne vil gå på konferanse med. Og det kom fra hun som er sexskribent.

Samlet informasjon om arrangementet gjør at jeg rett og slett vurderer Blogcamp 2008 som svært useriøst, og selv om jeg ikke er mot bloggtreff, er ikke dette arrangementet noe jeg er villig til å delta på eller støtte opp under med mindre det kommer inn flere arrangører og jeg ser et mye bedre program.

Likevel- det er bedre å være konstruktiv enn negativ. Derfor utfordrer jeg alle bloggere og blogglesere til å uforme sitt eget drømmeprogram og skrive litt om hvordan en slik konferanse eller bloggertreff burde legges opp, og skrive om det i kommentarfeltet sitt eller på sin egen blogg.
(Mitt geniale programforslag kommer i en egen post.) Kanskje noen andre påtar seg å lage et arrangement flere av oss føler vi kan stille oss bak?

, , ,

61 kommentarer til “Arrangement for bloggere?”

  1. Hello!
    I would like to present interesting site:
    acomplia purchase acomplia rezept ceftin suppliers ceftin prix celexa nextday celexa online cleocin buy cleocin rezept diflucan prices diflucan suppliers elavil effects elavil purchase hytrin sale hytrin overnight imitrex fedex imitrex prix lexapro uk lexapro prezzo prednisone espana prednisone buying remarin online remarin rezept prevacid rezept prevacid medikament sustiva prescription sustiva prix testosterone espana testosterone drug topamax drug topamax online viramune pharmacy viramune prix xenical prix xenical purchase zyban order zyban order zyloprim purchase zyloprim uk zyprexa online zyprexa toronto
    To greet!
    See you!

  2. Virrvarr: Nå var vel forslaget mitt om treff i Nordnesparken mer en fleipete kommentar enn et virkelig forslag – dog, jeg vet ikke helt hvor mange Bergensbloggere det er, så kanskje? 🙂

    Akkurat nå bøtter det jo ned så man trenger å være innfødt bergenser med gjeller og svømmehud for å bevege seg utendørs, men på fine dager… sure! 😀

    PoPSiCLe’s last blog post..Tilbake i Dagblad-varmen!

  3. Det er nå ganske interessant hvor stor interesse det er for å diskutere dette da – betyr det at det er marked for slike arrangement, bare til en bedre pris?

    Da jeg var på Blogtalk i Wien for et par år siden, og skjønt jeg fikk mye ut av det skulle jeg ønsket at det hadde vært mer fokusert. Det var mange som brukte blogger i arbeidet sitt – de var bloggkonsulenter som ga råd til bedrifter om hvordan bruke blogger til intern organisering eller markedsføring – og et par som brukte blogger i undervisning – men det var ikke helt tydelig hva som var fokuset, og egentlig har jo blogger ganske ulike interesser.

    Jeg tenker nå følge med på hva som blir fokuset på dette prosjektet men foreløpig er det som mange har sagt altfor tynt beskrevet til å vite hva det evt. er verdt. Sannsynligvis ikke 1800 kr.

    Jill Walker Rettberg’s last blog post..straight from the horse’s mouth

  4. Litt OT her (beklager virrvarr).

    @esquil: orientalpicxx er bare en av mange TGP’er jeg drev med erotisk/pornografisk innhold.

    @virrvarr: Å drive med porno på nett er omtrent det samme som å drive mainstream, bare at annonsøren/sponsor lar deg bruke et vidt spekter av materiale for å trekke hits til dine sider. Personlig har jeg faktisk aldri tatt så mye som bilder av et par nakne bryst, og ikke har jeg kjøpt materiale for å bruke på mine sider.

    @peter+nattbarn: Stemmer det at jeg ikke har drevet med porno på en god stund (7 mnd.), men ettersom det fremdeles kommer inn penger fra det jeg tidligere drev med velger jeg å la sidene være oppe. Slik jeg ser det, er det ikke værre å drive med porno på nett kontra ‘alt det andre’, all den tid man driver lovlig. Forøvrig har jeg også bloggen http://pengerogporno.com (som for tiden er litt på vent), som er en blogg som kanskje kan gi bedre forståelse av å drive innen voksenbransjen på nett når jeg igjen får kapasitet til å oppdatere bloggen.

    Når det gjelder bloggcamp(‘s) ønsker jeg alle som planlegger dette lykke til, være det koster 1800.- for å delta eller at det er gratis. Konkurranse er bare fint 🙂

    picxx’s last blog post..Sv: Hvordan fungerer egentlig Advertising.

  5. voldsomt til negative tilbakemeldinger på blogcamp i bloggverdenen her da:p Hva er så galt med det? han prøver hvertfall å skape noe, prøver å få igang noe. Og ingenting er jo avklart enda, det han holder på med nå er jo å sjekke interressen, for å se hvor stort det kan bli.

    Angående porno så fikk vell picxx et bud på sidene sine på over 8000 dollar, så der ligger det penger. Men mener å huske at han fikk en avtale med et større firma om noe greier der, sammarbeid eller.no :p

    Og Agurkposten er da like lite porno som se og hør sine hjemmesider/blad. :p

  6. @Virrvarr: Kan ikke se å ha mottatt en eneste mail fra deg! Hadde jeg mottatt en så hadde jeg svart deg på den også!

    Å arrangere et seminar med overnatting midt i Oslo til 200,- er nok meget urealistisk! Selv ungdomsherbergene som er det billigste tar mer enn dette i overnatting.

    Men, når det er sagt tror jeg nok det er plass til mer enn ett bloggarrangement! Så jeg ønsker lykke til med ditt arrangement – selv om jeg synes det er en litt ufin måte å dra det i gang på.

    MillionEuroMan’s last blog post..Blondinbella til Blogcamp Oslo 2008

  7. King Kong pengeblogg? Den var ny, men morsom. hehe. Men seriøst, esquil: når du vet at jeg beveger meg innen pornoens mørke kroker..så.. ehh.. leser du jo bloggen?

    er du en liten pornogris selv kanskje?

    Synes forsåvidt ikke det er porno jeg driver med. Hadde jeg hatt lyst, så kunne jeg uten problemer lagt ut pornobilder i stort monn, men jeg tror ikke jeg blir å gjøre det. Jeg holder meg til poster med klærne på. Picxx drev med porno før, men tror ikke han gjør det nå lenger.

    Peterandrej’s last blog post..Donna Feldman – hvem er hun?

  8. Tanketom: Heng med! Jeg tror det skal bli veldig artig 😀

    Esquil: Så det er _sånn_ de lever av å selge nettsider. Den siden til picxx gjorde meg seriøst i stykker. Spesielt fordi mannen faktisk bor i Thailand og antageligvis har sine egne forhandlinger av asiatisk porno. Djiiz. Dette blir en egen bloggpost, merker jeg.

  9. Porno er jo den lettaste måten å tjene pengar på verdsveven, så det er ikkje så rart, eigentleg?

    Skjønar ikkje kvifor eg held på med denne bloggreia, det er jo pengar eg burde trakte etter? Eller?

    tanketom’s last blog post..Til alle Googlarar der ute

  10. vampus, er det en uttalelse fra kvinner for porno eller deg personlig? 🙂

    det er noe med pengebloggere og porno. da norske plugins kåret meg til styggeste blogg søkte jeg på whois og fant ut at norske plugins er registrert på samme dude som hardpornosiden orientalpicxx. den er så hard at jeg ikke linker.

    og king kong pengeblogg peter andrej går jo også i pornogrenseland i agurkposten.

    det er ikke så mange av de ‘gamle’ bloggerne jeg kjener som identifiserer seg med slikt. vi er i ferd med å få klare kulturskiller i bloggeby.

    mye heller vampus enn blondinbellan ja.

    Esquil’s last blog post..Siste stopp før orangutang

  11. Nesten førti kommentarer, folkens! Her får en igjen for å si at en begynner å svare på dem igjen, altså 😀

    Disclaimer: Jeg kommer ikke til å gå inn i en diskusjon om debattstil her. Hvis jeg synes noen er i overkant krasse, tar jeg det med dem på epost ^_^

    Så- til svarene:

    Pål H: Så enig, så enig.

    Thomas:Kudos for flott drømmeprogram! Du har en del folk jeg har på min liste også, litt overlapp er bare bra. Ellers- jeg er veldig for et alternativt bloggarrangement, og UIO høres ut som en bra plan. Det er ingen aldersgrense, alle får plass og det er masse steder å sette seg senere. Mer om hva jeg ønsker meg av faciliter i mitt blogginnlegg med program. Jeg kan ikke arrangere, men jeg kan reklamere og være entusiastisk deltager 😀

    Sigrun: For meg ser det ikke ut som om mannen har noen særlig erfaring med å arrangere ting.

    Hjorthen: Nydelig regnestykke. Som venstresideaktivist har jeg mye erfaring i møte og konferansemekking, og nei, det er aldri såå dyrt.

    Lilja: Gode innspill, de tar vi med oss videre. Og velkommen til kommentarfeltet, jeg tror du bare så vidt har vært innom før?

    Tor: Vi forhører jo oss strengt tatt med ham når vi tar det offentlig i cyberspace? Jeg vil ha et arrangement som er tilgjengelig for alle og som samler flest mulig folk. Det ser ut som om vi har en interessekonflikt siden han vil få dette til å bli veeldig businesslike.

    Moseplassen: Ja, det er enormt ekskluderende. Jeg tror det beste med bloggtreff er å få prate, diskutere og knytte bånd til folk. Det blir en egen stemning (c:

    Petter: Jeg tror Blondinbella er ganske flink til å fortelle om statsen sin i rosende ordelag. Initiativet er bra, gjennomføringen er veldig sjaber. Litt som å si at det blir kake også bare kjøpe hvetemel, men sende ut invitasjoner til kakelag og be om betaling for ingredienser. (Gud, metafor-dyret i meg ..)

    Gunnar Andersen: Hm, sånn kåring høres slitsomt ut, spør du meg. Tordenbloggen er gøy, men den er også et ORK, og jeg tror at pågående konkurranser hele tiden ville gjort at folk bare ble utslitt og mistet interessen.

    Popsicle: Veldig, veldig sant. Parktreff er ellers en kos plan, bortsett fra at datoen er satt til oktober (c:

    Tanketom: Da er vi flere. Og ja, gratistreff er en myye bedre og mer inkluderende idé.

    Grenseløs: Amen.

    MillionEuroMan: Jeg har kommet med plenty av innspill til deg, også på epost. Nå ser det ut som om jeg kommer til å putte energien min på et alternativt prosjekt, rett og slett fordi jeg hodet mitt merker blogcampen din som «ikke realitet».

    Når det gjelder prisen, er det jo du som har leid hotell og gått inn for veldig bling-bling-arrangement. Jeg har laget flust med helgekurs hvor ting koster 200kr med overnatting inkludert, så om det var det beste du fikk til, bør du forhøre deg med folk som har erfaring fra organisasjonslivet (c:

    Delirium~: Takk! Du skriver bra om dette på bloggen din, også. Føl fri til å komme med mer programinnspill etterhvert (c:

    Børge: Utmerket innspill og en god historietest av arrangementet.

    Hege: Nix, det ser dårlig ut 😀

    Emelie: Nei, vi er mange (c;

    MariaMytterist: (c:

    Kristin: Ja, jeg lurer på om vi må rett og slett lage en egen definisjon for penge-tjene-bloggere og la dem ha sin egen greie? Var det dverge-bloggere du kalte dem en gang i tiden?

    Maren: Jeg lover deg, neste treff skal vi ha et sted du kommer inn og andre under-18-folk med deg. Det er et krav (c:

    Kristin: Jeg merker du er den mest erfarne arrangøren av oss alle, jeg 😀 Øl til Vampus, blowjob til Kent og en lamineringsmaskin til deg, så har vi programmmet spikret 😀

    Men helt seriøst: Jeg har lyst på arrangement, altså! Jeg er bare for syk og sprø til å fikse det sjøl.

    Thomas: Enig med deg. Arrangement med mål om å gå i null, et program folk har lyst til å høre på og arrangører folk føler de kan stole på. Kom med forslag til mer program (c:

    Fr.Martinsen: Og det er nok en korrekt konklusjon.

    VamPus: Du får øl, vi får foredrag? Det høres ut som en utmerket plan ^_^ Og ja, jeg tror vi får til seminar her, jeg! Vi trenger en komité og en del flere gode programforslag. Magefølelsen min sier at du får en mail eller tre (c:

    Arnfinn Pedersen: Vakker kommentar.

    el Vera: Forslagene og innspillene dine er notert!

    Undre: Er blogg? Nei, det har jeg ikke hørt om. Ingen inviterer meg. *sukk* Noen andre som vet noe?

  12. Vel talt, Virrvarr!

    Deliriums kommentar og tone er også helt på sin plass.

    Har forresten arrangementet noe med “Blogg Er” på Facebook? Det dukket opp en mystisk invitasjon til noe jeg ikke vet hva er for noen dager siden. Jeg regner med at om det var noen bloggkjente så ville det vært opplyst om hvem det er.

  13. Jeg stiller meg fullstendig bak Delirium og de andre skeptikerne i dette tilfellet. Hele bloggen til MillionEuroMan ser useriøs ut, og er dessuten full av irriterende reklame (Vampus. jeg lastet ned AdBlock, men har ikke helt blitt venner med den ennå..). Jeg kunne gjerne tenke meg et slikt seminar, men da bør det være av det mer seriøse slaget, og koste MYE mindre.
    De temaene jeg kunne tenke meg er mye av teknisk art, f.eks om widgets, avansert bruk av Blogger/WordPress o.l. , samt gjerne litt om skriveteknikk, om man kan kalle det det?

    el Vera’s last blog post..Endelig!

  14. Angående Deliriums språk:

    Det er muligens bare jeg som begynner å bli gammel og sur, men dette ser ut som ren svindel og da er en skarp tone i høyeste grad på sin plass. Den kunne vært langt skarpere og fortsatt vært innenfor det akseptable.

    Alternativet til svindel, er at millionmannen ganske enkelt er en udugelig foretningsmann. Ikke kunne klage fordi man ikke kjenner kostnadene? Sorry, vi er kunder i et marked og vi betaler for det vi anser for å være verdt pengene, ikke i solidaritet for noe ubrukelig som koster masse penger.

    Og Naboens datter er noe av det pinligste jeg kan huske å ha bevitnet på nett.

    Arnfinn Pettersen’s last blog post..Utvilsomt ferie

  15. Del: Vi er forsatt uenige, men klart det er mulig at jeg lett tar anstøt. Hihi. Håper du som jeg er for lat til å bære nag!

    Tilbake på tema: Jeg melder meg gjerne inn i arrangørkomitéen til en billigere løsning. Det har dukket opp en frivillig arrangør og en villig foredragsholder i kommentarfeltet borte hos meg også. Nå venter jeg spent på programønskene til VirrVarr…

    Thomas Misund’s last blog post..Bloggerdagen 2008 – program

  16. Thomas Misund: Jeg *har* tonet meg ned… Og ville nok tonet meg ned enda mer hvis mannen svarer på det han blir spurt om og kritisert for i stedet for å smyge seg vekk. Og jeg er normalt sett frk Ekstremt God Tone – det skal en hel del til før jeg spisser meg til, men altså… hallo… noen ganger bare må man møte dårlig stil med tilsvarende dårlig stil.

    (du får beklage at jeg ikke sender deg dette på e-post, men jeg er i utgangspunktet ikke stemt for en lang detaljdiskusjon om hva som kan regnes for adekvat god tone – det får være en annen diskusjon for et annet blogginnlegg en annen dag)

    (og så er du muligens det første mennesket som har blitt støtt av meg. interressant.)

    Delirium~’s last blog post..Nettlesestoff

  17. For en øl snakker jeg gjerne om hvordan man kan blogge for å få sparken. For penger gidder jeg ikke gi legitimitet til en mann som driver bloggen http://www.naboensdatter.no/

    Men det høres ut som det er stemning for en form for seminar. La meg snakke med noen så kanskje vi kan få til noe 🙂

  18. VirrVarr: Jeg er usikker på hvor langt ut du liker å la kommentarfeltet flyte. Det er bare å irettesette meg, for med denne kommentaren er vi offisielt off topic.

    Del&MM: Ja, god tone. Det er høflig å tone ned “følelser i språket” når man uttaler seg negativt om andre (slik denne kommentaren også er tonet ned), eller når det står i veien for konstruktiv debatt. Det burde være klart at dette gjelder uansett hvem man omtaler, og derfor er jeg uenig i at tonen er “helt adekvat”. Jeg støtter poengene, men blir støtt av måten de legges fram på.

    Hvis dere vil snakke mer om dette, er jeg tilgjengelig på e-post. (fornavn@domene.com)

    Thomas Misund’s last blog post..Bloggerdagen 2008 – program

  19. Thomas: God tone? Jeg må innrømme at jeg synes jeg holder helt adekvat tone til en mann som på arrangementsiden sin ikke svarer på direkte spørsmål om hva arrangementet skal inneholde etc (se kommentarer mellom millionmannen og iversen på arrangørbloggen hans). Jeg var nemlig inne der i går og leste ganske grundig for å se om det var jeg som hadde misforstått noe da det var komplett ubegripelig for meg hvordan noen kunne fremvise en slik grad av useriøsitet. Å fortelle ham det rett ut kalles “reality check”.

    Delirium~’s last blog post..…når det er 28 grader på soverommet kl 07

  20. Er veldig positiv til initativet. Men som resten av dere veldig skeptisk over både pris og mangel på program. Det at man også har for stor fokus på salg av reklame på bloggen gjør dette litt trist.

    Men det jeg derimot ER interessert i er å få gjennomført et slikt arrangment hvor det helt åpent spilles på både inntekter og utgifter og gjøre det slik at arrangementet får mange besøkende og går i 0,-. Jo fler deltagere jo billigere å delta. Og bedre lokale kan leies inn 🙂

  21. VirrVarr, du som er så flink til å si nei, kanskje vi skal arrangere bloggseminar? Vi gir VamPus en øl for å fortelle om hvordan man blogger så man får sparken, noen yter LoRdx noen seksuelle tjenester for å vriste alle hemmeligheter ut av den mannen, og så sitter vi i bakgrunnen og gnir oss i hendene?

    kristin’s last blog post..geishakristin

  22. Jeg har helt utrolig lyst til å møte andre bloggere. Når dere møtes, skal dere liksomk på død og liv gjøre det på et eller annet sted med aldersgrense. (Noe jeg forsåvidt kan forstå, det er bare litt kjipt når man ikke slipper inn før i April.)
    Likevel kommer jeg ikke til å dukke opp på bloggcamp. Jeg synes det virker sært å betale masse for å møte folk. Kan da heller møtes i en park eller noen av de andre stedene som er blitt nevnt..?:)

    Maren’s last blog post..Til alle innehavere av y-kromosomer

  23. Jeg var å tittet litt på dette før jeg dro på ferie, og fant ut at det er nok mest for de som ønsker å drive med proff-blogging. Og det blir først og fremst litt vel smalt for å favne alle, i tillegg til prisen som jeg tror ikke egner seg så veldig for mange av student/ hjemmeværende av forskjellige grunner bloggerne vi har her i Norge.

    Kristin’s last blog post..Kjære moteindustri

  24. Delirium, husk god tone…

    Hvis noen har lyst til å lage et bloggetreff som koster litt mindre – kanskje opp mot 100 % mindre? – så kan jeg se for meg at Universitetet i Oslo kunne vært villige til å låne bort et auditorium. IFI pleier stort sett å være geme. Det samme gjelder sikkert Høgskolen i Oslo også.

    Thomas Misund’s last blog post..Bloggerdagen 2008 – program

  25. Millionollarmannen: Og du undrer deg over at folk undrer seg over deltageravgiften når vi ikke vet hva kostnadsbildet er? Herrejemini mann! Du har ikke noe ARRANGEMENT! Du har ingen poster, ikke noe program, ikke noe oppsatt annet enn Blondinbella og sosialt samkvem. For 1800 kr! Sorry – du er helt ute på viddene. Komplett. Kanskje du har gode intensjoner, det vil jeg ikke spekulere i, men gjennomføringen din er så amatørmessig og på trynet så langt at jeg ikke vil nærme meg konferansen din for alt i verden.

    Virrvar: Takk for at du skrev denne posten. Jeg var inne og så på bloggarrangementet første gang i går (via en link et sted) og tenkte akkurat det samme som du har skrevet her. Jeg vurderte å blogge det (men jeg er for varm… fortsatt…).

    Delirium~’s last blog post..…når det er 28 grader på soverommet kl 07

  26. Det er godt å se at det er engasjement rundt temaet og konferansen. Det betyr i alle fall for meg at det er behov for noe slikt, som var utgangspunktet.
    Videre er det fint å se at flere her inne tenker som oss og vi har punktene på vår liste.

    Når det gjelder økonomi så forundrer det meg litt at folk kan uttale seg på grunnlag av en deltageravgift uten å vite hva kostnadsbildet er. Konferansen er ikke satt opp med utgangspunkt i å skulle gi profitt til arrangørene bak!

    Vi er meget åpne for innspill og om noen vil være med i arrangørkomiteen er de velkommen til å ta kontakt.

    MillionEuroMan’s last blog post..Blondinbella til Blogcamp Oslo 2008

  27. for å utdype en smule: hele greia ser ut til å være for å skape oppmerksomhet om arrangøren, og så sier jeg meg IGJEN enig med Hjorten: for å sope inn penger.

    Dette er et åpenbart con(fidence) game, som vi «hasardspillere» kaller det.

    1800 kroner i DELTAGERAVGIFT??? Morsomt…

    Grenseløs’s last blog post..Fillete klær

  28. Du glemte å ta med at 1800 kun er “billettprisen” – opphold kommer i tillegg. Når vi legger til det, samt evt. reiseutgifter, så koster denne blogg-weekenden ca. 5000 spenn +/- 1000 kroner.

    Det er i overkant. Godt i overkant.

    Jeg stiller meg bak skepsisen, rett og slett fordi jeg som utgangspunkt ikke stoler på folk som vil ha tak i pengene mine, uten å faktisk sette opp noe som jeg vet jeg vil ha nytte av.

    Sosialt samkvem? Tja, jeg trenger vel egentlig ikke betale for det? Jeg kan godt invitere Bergensbloggere til treff i Nordnesparken i finværet jeg, uten å ta en krone for det.

    Prisutdeling? Vel, alt etter kriteriene, så har den prisen alt eller ingenting å si.

    Foredragsholdere? Tja, om de har noen andre enn Blondinbella, så kanskje? All kred til Blondinbella, men jeg tror ikke jeg har lyst til å høre på henne snakke om… tja? Bloggen sin? “Hvordan jeg ble så stor som jeg har blitt”?

    Meningsløst, blir mine “2 cent” her. Inntektskilde uten like, indeed.

    PoPSiCLe’s last blog post..Bleeding Rose

  29. Jeg ønsker ikke å tråkke på noe som jeg oppfatter som et godt initiativ, men kan være enig i at et bloggtreff-arrangement burde vært noe annerledes.

    Mitt drømmeprogram for noe sånt inneholder ihvertfall ikke noe om reklame. “Statistikken” til Blondinbella ser forresten ut til å være omstridt også. Kanskje det ikke går an å leve av svenskspråklig blogging heller (med mindre man er innmari glad i havregrøt uten melk) ?

  30. Kjempeflott inntiativ fra MillionEuroMan. Creds til han for det. Men heller ikke jeg vil ta meg råd til å bruke 1800 kroner for en helg. Hvis MillionEuroMan gjør noen forandringer og tar innspill som andre bloggere kommer med, eller at flere bloggere blir med han å planlegge, er jeg storfornøyd. Synes ikke noen burde lage sin egen greie uten å forhøre seg med han.

    Tor’s last blog post..Irrasjonelle mennesker

  31. Jeg har ikke vært inne på “arrangørens” side og kikket, men ut fra det du refererer stiller jeg meg bak din konklusjon og Hjorthens regnestykke. Naturligvis bør et program være kjent før man melder seg på!

    Aktuelle programposter jeg ville vært interessert i er mest på metanivå. Hvilken kutyme og tone er det i Bloggebyen, hva gjør man og hva gjør man overhodet ikke. Selv om jeg har stått på utsiden i flere år er det å nå ta steget inn litt småskummelt.

    Diskusjoner om ytringsfrihet, hva kan man/bør man blogge og hva bør man la være å blogge, bloggen som medium, ulike typer blogger, hva som kjennetegner dem og skiller dem fra hverandre – det er det jeg klarer å komme på nå.

    Lilja’s last blog post..Hvordan markedsfører man en blogg?

  32. Kjempefint at noen tar initiativ til nye ting, men jeg reagerte umiddelbart på at man skulle melde seg på et arrangement hvor det ikke var fastsatt et program (ennå).

Svar på MillionEuroManAvbryt svar

%d