Jeg leker Lifehack, del 1

9 thoughts on “Jeg leker Lifehack, del 1”

  1. Remember The Milk er en genial tjeneste. 🙂 Selv har jeg kombinert begge typer lister der. Jeg har en smartlist som viser uferdige oppgaver som har frist i dag eller er «over tiden». Denne listen er den jeg jobber fra, og den er overkommelig. Oppgaver som er «en god idé» legger jeg inn uten dato, så de ikke vises på den vanlige lista. Når jeg bestemmer meg for å gjøre dem setter jeg dato på dem (som regel dagens). 🙂

    Håvard Pedersen’s last blog post..Air and light and time and space

  2. Tar det som det kommer. Med lister eller filofaxer kan jeg ikke skylde på at jeg er sjarmerende distré når det går gæli.
    Mitt motto: Det er itt’no som haster så mye at det itte kæn vente tæl i morra.

    Tor Amundsen’s last blog post..Another Rainy Day

  3. Har ikke noen slik liste. Har funnet ut at det er bedre å fjerne seg fra alle «to-do» ting og leve livet mest med «Will-do» ting. Men det er meg, har fjernet meg fra alle trivielle gjøremål. Bankoppdrag taes for det meste med autogiro, eller internet-bank, mat handler jeg når jeg vil eller er sulten, ellers er den berømte humlaute og suser, og jeg lever i fred med meg selv. Uten å stresse…

  4. Ting som får meg gjennom dagene.

    Jeg forstod med en gang når jeg lagde en «to do» liste at det ikke var noe for meg. Med engang noe blir sagt høyt, eller kommer i skriftelig form,
    er stresset med en gang fakta. Ikke noe som bare er i hodet mitt. (stress er en følelse som tilhører en person. altså ikke nødvendigvis en sannhet, slik som jeg ser det).

    1. Legg inn slappe av pauser.
    Etter skolen, etter et møte, eller bare når jeg føler for det, eller når jeg må tvinge meg til å gjøre det;
    jeg legger meg i sengen, slår av lyset og lukker opp vinduet. Alle stresstanker om ting jeg må gjøre farer gjennom hodet mitt. Jeg tvinger meg selv til å høre på lydene utenfor vinduet mitt og overbeviser meg selv om at nå er det bare meg, dette er tiden for ingenting. Det kreves trening får å få en effekt slik at hodet ditt blir fylt med ingenting. De første prøverundene føles håpløse. Men nå er dette et viktig virkemiddel for å få ting jeg må gjøre får å få ting strukturert på en ikke stressende måte.

    2. Fargelegg dagen din.
    Fargelegg ting du må gjøre i løpet av en dag!
    Hver ting alle må gjennom har en viss følelse, det har i alle fall jeg. Jeg fargelegger ting jeg må gjøre ettersom hvordan de finner seg på fargeskalaen.
    noe jeg gruer meg sinnsykt til å gjør er ofte
    signalrød. dette er et faretegn. derfor legger jeg andre farger etter fare-rubrikkene. ofte en lyseblå en (synomnymt for å gjøre leksene jeg liker, eller å ringe en venn). på den måten balanserer jeg hverdagen min. etter en jævlig rubrikk får jeg en annen rubrikk som er avlsappende, og jeg gjør ting jeg må gjøre, pluss at pulsen blir normal i neste omgang.

    3. Søvn.
    stress fører til minimalitet med søvn, som igjen fører til mer stress. Lyseblå rubrikker, lysegule, eller grønne rubrikker skal alltid fylle de siste minuttene av dagen min. Hvis ikke er det umulig å få sove i det hele tatt.
    det som ofte også hjelper for å få sove, er å finne på historier når du ligger i senga.
    Mine historier er full av følelser, samtidig som de er gode følelser. Jeg blir utslitt av å være god-følsom, og sovner trykt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s