Dårlig oppførsel på nett slår tilbake på deg

16 thoughts on “Dårlig oppførsel på nett slår tilbake på deg”

  1. Det er skikkelig morsomt. Nå har platebransjen køddet med både kunder og musikere i alle år, men nå får de det rett i trynet.

    Kostelig.

    Jeg lurer på hva som foregikk oppe i hodet på fyren. He he he he he he

  2. Tilbaketråkk: Martin Bekkelund
  3. Dette er kostelig, et lystig øyeblikk i en ellers ganske mørk debatt. Ja, man lurer virkelig på hva som foregikk oppe i hodet på fyren. Alternativt mangelen på omløp.

    Et resultat av manglende web 2.0-erfaring og et øyeblikks harme.

  4. «manglende web 2.0-erfaring» er vel nettopp hva platebransjen lider av?
    Hadde de vært oppegående nok til å se hvilke muligheter det var i nedlasting av musikk ti år siden ville de nå tjent store penger på dette istedet for å bruke store summer på å motarbeide det markedet som oppsto fordi kundene deres ikke kunne finne en måte å kjøpe musikk på som passer inn i livene deres.
    Jeg gidder iallefall ikke kjøre til platebutikk of dra hjem kilosvis med plast bare fordi jeg vil ha et par sanger å lytte til, og jeg er 40!

  5. Jeg synes jo egentlig at priatkopiering er litt komplisert, jeg, i alle fall mer komplisert enn det mange pirater av og til framstiller det som. Ikke så lett å vite veldig sterkt hva jeg skal mene, liksom. Men hver gang platebransjens folk uttaler seg, blir jeg av en eller annen grunn veldig pro-pirat! 😉

  6. Jeg hadde nok vært mer sympatisk innstilt til ungdommen hvis det hadde dreid seg om noe annet enn Dave Matthews …

    Men Hr. Pedersens utspill er unektelig fascinerende i all sin stupiditet: «Hei verden, jeg er dum!»

  7. Tabbe, helt klart. Noen har ikke helt forstått implikasjonene ved å være tilgjengelig for alle hele tiden.

    Nå skal det sies at Pedersen har beklaget i blogginnlegget Even skrev, og at Even har publisert disse kommentarene i et eget innlegg. Slik sett har nok Pedersen lært – ganske kjapt og hardt.

    Ellers er vel dette ganske betegnende for hvordan «nerdene» oppfatter bransjefolk – de ligger litt etter, klarer ikke å tilpasse seg til nye medier, og når de først forsøker, så går de ofte litt på trynet.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s