Ingenting å tape

14 kommentarer om “Ingenting å tape”

  1. Åherreminhatt, Ida! Du skriver jo mine tanker, mitt liv, min vei! Herlig 🙂 Jeg skal stjele og dele, jeg skal lese og bli klokere, jeg skal utnytte deg på det råeste og forhåpentligvis bli flinkere til slikt selv! TAKK for at du er så ærlig og god! Elsker at du er i bloggverden igjen ❤

  2. Fantastisk å lese en så velskrevet blogg om slanking! Tror det må være første gang, og jeg har vært innom mange. Kjenner meg godt igjen i mye her, særlig dette behovet for å være best i alt fra første forsøk! Gleder meg til å følge deg fremover 🙂

  3. Kjære Ida, du som er så bevandret i bloggverden kjenner sikkert til The Fat Nutritionist – for øvrig mitt favorittnavn på en blogg! – men jeg lenker til henne for sikkerhets skyld. Jeg tror hun vil kunne gi både deg og leserne dine noe.

    Jeg nærmer meg dette med trening og spising fra en litt annen kant enn deg, ettersom jeg aldri har vært overvektig. Mitt problem har vært lengre perioder med forstyrret spising/trening og raske vekttap. Å få et sunt og godt forhold til mat og bevegelse er vanskelig for alle oss som har brukt mat som annet enn brennstoff og nytelse, og å lese blogger i fett-o-sfæren har hjulpet meg mye. Jeg gleder meg til å følge bloggen din videre!

  4. Hei Ida! Eg er blitt kjempeinspirert av bloggen din – og er som andre her veldig glad for å at du er attende i bloggosfæren. Føler at denne bloggen er med på å skape eit fellesskap for alle som veit at vi burde trene og ete sunt og slanke oss – men som får oppkastsmak i munnen av tightsmafiaen og er redde for tredemøller. Det var eg. Til no. Eg er ein glad hund på tredemølle (eller 3D-mølle, inkludert kule briller) og har satt meg eit vektmål. Som det er lettare å nå fordi eg ser at nokon med dei same tankane og røyndene som meg får det til. Takk for at du skriv, det er inspirerande, gøy og veldig lærerikt. Fight the power, og lukke til videre. Vi følger med!

  5. Hei Ida, det er veldig fint å lese bloggen din! Dette innlegget kommer jo i etterkant av at du har rapportert om positive resultater, altså at du faktisk har lyktes med å gå ned denne måneden. Sånn sett blir innlegget et godt eksempel på at ikke bare det å sprekke eller gå på en smell kan gi en følelse av at alt er ødelagt, men at også positive resultater kan avle frykt for å mislykkes. Kjipt nok!! 🙂

  6. Bloggen din er fin inspirasjon selv om jeg hater å løpe ( går fort og sykler i stedet) og synes yoga er skummelt ( men trener litt pilates). Jeg liker formen og innholdet ditt. Hvilken inspirasjon kan man vel få av en syltynn person som aldri har spist en hel kjøpepizza alene, før man gikk over på desserten…
    Jeg har lest at en liten sprekk av og til kan booste forbrenninga. Ikke så en skal gå for å sprekke, det kan fort balle på seg, men hvis en har gjort det og klarer å spise fornuftig igjen neste dag, så er absolutt ikke «alt sammen ødelagt». Ellers var det kjempelurt å poste bilde av kakefristelsen, slik du gjorde her om dagen.. Den skal jeg huske.

  7. DU frøken, har fått meg til å løpe. Og jeg HATER å løpe. Men med appen du anbefalte og vissheten om at det fins andre blant joggerne som også antakelig er i like dårlig form som meg, men som prøver så godt de kan, så gjør jeg det nå. Jeg liker det fortsatt ikke, altså. Men jeg gjør det. Takk!

      1. Det er en løpe-pushe-app, men du kan klare det! Jeg anbefaler Runkeeper til gåing – fordi den måler hvor langt du gikk og hvor fort og sånn (og det er fint å se), men løpe-appen er 5Krunner. Den starter på et minutt gåing, et minutt løping, et minutt gåing osv. Og så snakker den til deg over musikken. «Løp!» «Gå!» «Løp!» «Gå» «Nå er du halvveis!» osv

  8. Tusen takk for at du deler og skriver. Jeg har trent regelmessig hele livet, men tenkte jeg kunne dele de heiaropene jeg bruker på meg selv! (Les: også trente folk må jobbe med viljestyrke og tanker!)

    «Det er bedre med dårlig trening enn ingen trening»

    Når det gjelder straffetanker kan du jo tenke over følgende:
    – hva gjør du hvis du oppdager at buksesmekken er åpen, eller ser deg tilfeldigvis i et speil og regn har gjort at du har masse maskara under øynene? Jo, du drar opp smekken i en fei, eller tørker vekk maskaraen superfort – og håper ingen har sett det når du går videre 😉

    Det samme prøver jeg å tenke når jeg har gått på en treningssmell eller matsmell – glem det fort og gå videre!

  9. Veldig inspirerende å lese, perfeksjonismen sitter i mange av oss, enten når det gjelder spising, trening eller husarbeid. Mitt mantra har jeg lært av en husmormentor i USA, FLYlady (finally loving yourself). Litt er bedre enn ingenting! 15 minutter hjelper! Bruk alle kjedelige ventesituasjoner som kø, reklamepauser o.l til å gjøre noe aktivt!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s