Da jeg oppdaget bransjen der kvinner tjente millioner i smug – og hva du kan lære av dem som en «vanlig» bedrift

Jeg snakker selvfølgelig om det bransjen selv kaller for «onlinebusiness.»

Hva er det?
Jo:

Når det er sagt, blir det mye useriøst når en bransje er i oppstart der alle som starter bedrift, ikke har gjort det før. Det blir drama, det blir baksnakking, det blir hemmelighold og det blir intrige. Men dette er sånn alle ting begynner. Jeg husker da norsk blogging var bittesmått og ingen hadde hørt om Fotballfrue, og hvor mye drama vi hadde da. Og så plutselig var blogging en diger industri, og ingen husket de første årene.

Sånn blir det også i innholdsbransjen. Det er faktisk en profesjonalisering jeg vil gå i bresjen for.

Løsningen er enkel:

Å sette innholdsbedriftene på agendaen.

Å feire at det siste tiårets mest lønnsomme forretningsmodell, ikke ble utviklet av noen med «innovasjon» i tittelen, men av (primært damer) på sosiale medier.

Noen måter «vanlige» bedrifter lære av innholdsbedrifter:

  • Kan du lage en digital gruppe-time og lære bort de tingene du vanligvis forklarer folk en og en?
  • Kan du lage en startpakke med ferdiginnspilte videoer kunder kan kjøpe når firmaet ditt er fullbooket?
  • Kan du ta den uendelige FAQ-en til produktet ditt og gjøre det til et nettkurs dere selger som tilleggsprodukt?
  • Kan du ta sceneshowet ditt og gjøre det til en digital opplevelse uten at du må dra på turné?
  • Kan du ta boken din og lage et kurs i dybden som folk kan kjøpe hvis de vil lære (enda) mer?
  • Kan du tilby digitale coaching-timer for å lære å bruke produktene dine bedre? Når du kjøper klær fra Anine Bing sin internasjonale nettside, tilbyr de en styling-prat. Burde du tatt en gartnerprat med dem som har kjøpt frø?